نادیده گرفتن امر به معروف و نهی از منکر، 20 میلیارد صنعت راکد به ما داده است

[ad_1]

ایسنا/ لرستان نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: بی توجهی نخبگان، اندیشمندان و اهل قلم به موضوع امر به معروف و نهی از منکر باعث شده 20 هزار میلیارد تومان راکد داشته باشیم. صنایع در استان

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد در نشست تفسیر قرآن کریم روز سه شنبه 6 اردیبهشت ماه با عنوان معارف القدس برگزار شد. قرآن» اهل نعناع که به معنای برکت است، گفتند: خداوند این نعمت بزرگ را به واسطه پیامبر و نزول کتابش به ما عطا کرده است تا مردم از طبقات، رنگ ها و نژادهای مختلف حول محور اسلام جمع شوند و اسرار الهی را جویا شوند. نیاز دارد.

وی با بیان اینکه هیچ چیز نمی تواند یک ملت را به این شکل متحد کند، افزود: باید تلاش کنیم تا ارتباط با ائمه را هر چه بیشتر در لایه های مختلف جامعه گسترش دهیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه اجتماعات دعا، مناجات، وحدت، جلا و طهارت روح نعمت بزرگی است، افزود: در این راستا آژانس های تبلیغاتی، موسسات تبلیغاتی، سازمان های مردم نهاد، هیئت ها، مداحان، سخنرانان، اندیشمندان، نویسندگان در این راستا هستند. شایسته و شایسته زیرا چیزی جز محبت و تعلق به اسلام و مذهب شیعه نمی تواند این افراد را متحد کند، بنابراین هر چه در این زمینه تلاش کنیم ارزشش را دارد.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به آیات سوره لقمان گفت: امام جعفر صادق (ع) می فرماید: چیزهایی باعث شد که خداوند این حکمت را به لقمان عطا کند، این حکمت به دلیل مالی، جسمی و روابط نبود. برعکس، چون از گناه و شک دوری می‌کرد، به علومی روی می‌آورد که با هوای نفس او را مسخر می‌کرد، روحش را با نیروی فکر و اندیشه و عبرت درمان می‌کرد، به کاری می‌رفت که به نفع دین و دین او باشد. دنیا سکوت می کرد، به سنت مستکبرین در مجالس اعتماد نمی کرد، هر گاه دو نفر را در حال بحث می دید، با آنها صلح می کرد، می نشست و نزد فقها و علما می ماند.

شاهرخی با بیان اینکه گاهی والدین به دلیل محبتی که نسبت به فرزندان دارند، سعی می کنند به گونه ای فرزندشان را راهنمایی کنند، تاکید کرد: گاهی در مسیر هدایت قرار می گیرند، گاهی خود والدین در مسیر هدایت نیستند و به دلیل علاقه ای که دارند. در رابطه با بچه ها باعث می شود بچه ها در مسیر اشتباه خود حرکت کنند.

وی افزود: در سوره لقمان تاکید شده است که اگر پدر و مادرتان از شما درخواست شرک کردند، از آنها پیروی نکنید، اما این باعث نشود که در دنیا با پدر و مادر خود با شایستگی، نیکی و بهترین رفتار، با پدر و مادر خود بدرفتاری کنید. «راه و روش باش، اگر هم مشرک باشند، به هر حال فرزند استقلال فکری دارد، علاقه به پدر و مادر در جای خود محفوظ است، اما راه تحقیر و سرگردانی را نباید طی کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در آموزه های دینی و شیعه نیز بر این امر تاکید شده است، گفت: اگر چیزی مطابق با کتاب، سنت، عقل و منطق بود، باید پذیرفت، اما اگر در تقابل با این ها بود. نباید پذیرفته شود

شاهرخی با تأکید بر پایبندی به مسائل اعتقادی، احکام و اخلاق و اینکه معارف اسلامی سه دسته است یا جنبه اعتقادی دارد یا جنبه عملی یا احکام یا جنبه اخلاقی، افزود: در سوره لقمان در بعد اعتقادی، احکام و اخلاق. و نیز بر نماز خواندن و امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر لزوم رعایت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این امر باید در جای خود اجرا شود، چرا باید 20 هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان داشته باشیم؟ به محض اینکه موضوع از مسیر منحرف شد، نخبگان، روشنفکران، سخنوران، متفکران، نویسندگان باید صحبت می کردند، می نوشتند، سؤال می کردند، مطالبه می کردند، این نشان می دهد که ما به امر به معروف و نهی از منکر توجه نکرده ایم. ما اکنون در تلاش هستیم تا مشکلات گذشته را حل کنیم.

شاهرخی گفت: الان هم که بیدار نباشیم می گویند 10 سال دیگر اندیشمندان، روحانیت، اساتید دانشگاه، اصناف این استان کجا هستند؟ ما تقریباً همین سؤال را در مورد گذشته داریم.

و افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در دل، زبان، عمل و… در جامعه رواج پیدا کند، نباید بدهکار بانکی داشته باشیم، این نشان می دهد که دایره امر به معروف و نهی از منکر چقدر است. نظارت است.» می تواند مفید، مؤثر و کارآمد باشد. امر به معروف و نهی از منکر را به اجرا درآوریم، ما در مورد رنگ، زبان و عمل کاری نکردیم.

انتهای پیام

[ad_2]
منبع

مطلب پیشنهادی

صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

[ad_1] ممکن است آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید. شما به طور خودکار به صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *